Rumpan ut när man åker längdskidor

När jag gick på högstadiet hade vi en (relativt) ung klassföreståndare. Vi var hans första klass. Han berättade för oss att man får stor rumpa av att köra moppe. Ni vet ju säkert hur det är, man lever i tron att allt det som lärare säger är sant (visst är det så Svanen?!?) och jag trodde på det. Jag tror det än idag vilket har gjort att jag investerat i ett par Reebok Easy Tone. Har ni sett reklamen? Ger 28% mer tränad bak....(28% på baken, 11% på låren, 11% på vaderna). Så redan i våras skedde det....lättlurad som jag är så pröjsade jag över tusen spänn på skorna som skulle göra underverk...

Jag vet vad ni tänker...... Ja, men vad hände? fungerade de då, skorna? Tja, njo, jo, kanske..... Alltså, mitt första intryck var att "jag får ont i ryggen". Jag gick ut och gick en långpromenad och kände att "det känns ju", men på natten tyckte jag att jag vaknade av att ryggen värkte. Inte konstigt, tänkte jag då. Här går jag omkring och går i helt ojämna skor. Inte konsigt jag får ont i ryggen! Knäppa jag!

Men efter ett par dagar gick jag både till och från jobbet (ca 6km i vardera riktning) och visst har jag träningsvärk i vader, lår och framförallt rumpa. Borde kanske tagit ett före och efter foto på baken?!!? För vem vet......det kanske fungerar trots allt? Svanen inköper dyrt träningskort och går dit med Bamserygga och Disney Princess-vattenflaska....gemensamt har vi att vi båda fokuser på baken. Det gillar jag :-)

Tack och hej!
//Wassberg







Tack Reebok!

Kommentarer
Postat av: MulloWassberg

Ja, alltså för att kommentera på mitt egna inlägg....inte för att jag åker moppe, så jag borde kanske för den skull inte vara i riskzonen för "stor rumpa", men jag cyklar. Och tänk om det är själva sadelsittandet som startar det hela?!?!?

2010-10-16 @ 13:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0