Min mardröm

Efter en veckas träning med mina fina stavar börjar jag drömma mardrömmar. Måste berätta om nattens dröm. Jag sitter på ett tåg till en plats utanför Herrljunga. Här ska det åkas Vasalopp. Ingen vidare snö, bara tält. I tälten ska man bo på tunna liggunderlag natten före och natten efter loppet. Man ska bo i startnummerordning. Eftersom jag är placerad i sista startgruppen går jag in i ett tält där det redan ligger ett gäng mer eller mindre halta och lytta pensionärer. Dessa ska jag campera ihop med förklarar mina snälla systrar för mig. Sedan ska vi gå och köpa godis, för det ska man ha med sig, säger systrarna. Det går även bra att dricka folköl så här kvällen innan förklarar Wassberg för mig. Hon kan det i alla fall, hon rekommenderar inte att jag gör det, eftersom jag är nybörjare. Jag blir lite putt och går och lägger mig på min hårda madrass och tittar runt på mina medåkare. Sedan somnar jag. Tack och lov. På morgonen berättar jag för Klas om min mardröm. "Den lär ju inte vara den sista", säger han "tröstande"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0